12 listopada 2013

Redermic R

Hello! Dzisiaj post typowo informacyjny. Nie będzie prozy ani rymów. Nic. Jedynie suche fakty.

Zawsze miałam niezłą cerę, ale jakoś niedawno wszytko mi się popieprzyło i nie wygląda to tak różowo (no dobra różowo wygląda, bo mam rumieńce na pół buzi) jakbym chciała. Mam jakąś tam mini obsesję na punkcie pielęgnacji. Nie wiem, pewnie się nudzę i nie mam na co kasy wydawać. Postanowiłam więc poszperać no i zrobić coś z tą twarzą.

Jaki jest problem? Pfff. Sucha skóra, naczynka i dziwaczne grudki pod skórą (ble). Na problemy najlepsze są blogi. Trafiłam na Blog Kosmetolog i tam dowiedziałam się co i jak. Polecam Wam tę lekturę, idzie szybciej niż najlepszy Harlekin:). Poza tym pisze go profesjonalistka, która gada (pisze) do rzeczy, nie reklamuje i nie powiela durnowatych opinii z blogów bjuti guru. Ad rem.

Postanowiłam zrobić sobie kurację retinolem czyli witaminą A. Co to jest retinol i co kaman? Odsyłam was do bloga Kometolog. Tam wszystko jest wyjaśnione dokładnie i  bardzo wyczerpująco. Dla leniuchów cytaty z Kosmetologa:

Właściwości retinolu nie muszę Wam chyba specjalnie rekomendować, w każdym razie jest to w tym momencie najsilniej działająca substancja przeciwstarzeniowa, stosowana w dermatologii juz dobre czterdzieści lat, a także (zwłaszcza pochodne) przeciwtrądzikowa.

Retinol, mówiąc w wielkim skrócie ma bardzo szerokie spektrum działania. Rozpoczynając od

naskórka- działa złuszczająco, ścieńczając nadmiernie pogrubioną martwą warstwę rogową (która z wiekiem jest coraz grubsza) i zmniejsza nadmierne rogowacenie, natomiast pogrubia żywą warstwę podstawną naskórka (która z wiekiem jest coraz cieńsza). W skórze właściwej zaś stymuluje syntezę włókien kolagenowych oraz kwasu hialurynowego. Wspaniale wygładza i pojędrnia skórę, rozjaśnia przebarwienia i jest w stanie cofnąć w pewnym stopniu efekty fotostarzenia. No i oczywiście retinol działa również przeciwtrądzikowo
 retinol ma niestety poważną wadę, otóż potrafi skórę porzadnie podrażnić. Dlatego wciąż trwają badania nad zmniejszeniem drażniącego działania wit. A.
No i właśnie ten ostatni punkt zniechęcał mnie do zakupu. Powód to oczywiście moje policzki, które całe są w pajączkach. Ale kiedy wymyślili retinol dla cery wrażliwej, to oczywiście go kupiłam:) To REDERMIC R firmy La Roche-Posay. Kosztuje ok 100 zł.



Stosuję go do tygodnia i.... i efektów brak. Podrażnienia nawet brak:) Ale podobno trzeba dać mu czas. Więc czekam cierpliwie.

A oto reszta kosmetyków, które kładę sobie na buzię, żeby wyglądała jako tako. Oczywiście wszystko przykrywam podkładem. Jeśli ktoś dzisiaj zmusiłby mnie do wybrania jednego kolorowego kosmetyku, to byłby podkład.

Od lewej: Avene Cicalfate - bardzo mocno nawilżający krem, łagodzi też podrażnienia. Dobrze działa na suchą skórę. Potem stoi retinol. A za nim filtr LRP Anthelios XL. Używam filtrów cały rok, a przy retinolu to już w ogóle!! Za filtrem maska IWOSTIN dla suchej skóry. Bardzo dobrze nawilża, nie trzeba jej zdejmować, bo wchłania się cała (przynajmniej na mojej bardzo suchej cerze tak się zachowuje). Tubka, która leży pod kremami to żel na naczynka Auriderm XO z witaminą K. To najlepszy specyfik na naczynka, jaki miałam (a miałam tego dużo). Używałam go jakieś dwa lata temu i bardzo mi pomógł, naczynka były niemal niewidoczne. Niestety przestałam smarować nim twarz, no i wszystko wróciło. Na focie nie ma wody termalnej VICHY i micela Biodermy, którymi przemywam buzię.




Kiedy skończę kurację, dam wam znać. Chciałabym pokazać zdjęcia swojej buzi, ale nie wygląda to apetycznie, a może coś właśnie jecie. Musicie mi uwierzyć na słowo: nie jest dobrze!:)


4 komentarze:

  1. Mam ochotę na kiwi:)

    Aleale

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że nie powinno się używać cicaflate ani cicaplast przy retinoidach. Skóra wtedy fiksuje i nie wie czy ma się regenerować czy też złuszczać.
    Proponuję najłagodniejszy krem nawilzajacy z la roche posay

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze, nie pomyślałam o tym! Dziękuję! Coś jest na rzeczy, bo LRP jakby w ogóle nie działał. Odstawię Avene. Dzięki!

      Usuń
  3. Nie oczekuję się efektów retionolem po tygodniu stosowania...

    OdpowiedzUsuń

Anonimie, nie bądź taki, podpisz się!